Home » Info Jabar » Lifestile » Setelah 11 Tahun Menikah, Akhirnya Siti Nurhaliza Mengandung Anak Pertama

Setelah 11 Tahun Menikah, Akhirnya Siti Nurhaliza Mengandung Anak Pertama

Setelah 11 Tahun Menikah, Akhirnya Siti Nurhaliza Mengandung Anak Pertama

MALAYSIA – Kabar bahagia datang dari penyanyi asal Malaysia, Siti Nurhaliza.Pasalnya setelah 11 tahun menanti momongan, Siti akhirnya mengandung anak pertama buah cintanya dengan Datuk Seri Khalid.

Siti dan Datuk Seri Khalid memang telah menikah sejak 2006 silam. Kabar bahagia itu dibagikannya langsung dalam akun Instagramnya, @ctdk. Dalam Instagram-nya, dia mengunggah foto ketika sedang memegang perutnya yang mulai membesar.

Selain itu, terdapat beberapa foto yang juga menunjukan dirinya sedang melakukan pengajian. “Alhamdulillah, moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini,” tulisnya dalam caption.

“Terima kasih di atas doa-doa anda selama ini dan Alhamdulillah, Dimakbulkan Allah pada tahun ke 11 perkahwinan kami. Ini adalah sebahagian daripada petikan kenyataan saya,” lanjutnya.

Artis 38 tahun itu mengungkapkan, bahwa kandungannya kini sudah memasuki usia 4bulan. Siti juga mengumumkan akan rehat sejenak dari segala aktivitasnya di dunia entertainment.

Meski begitu, Siti tetap akan menyelesaikan beberapa pekerjaan yang sesuai dengan kondisinya saat ini.

“Pertamanya, setelah melalui fasa dan tempoh tertentu, saya dan suami mencapai kata sepakat untuk mengumumkan kepada anda semua bahawa saya sedang hamil empat bulan,” ujar Siti.

“Alhamdulillah, tiada kata yang dapat menggambarkan rasa syukur dan gembiranya kerana Allah memberikan kurniaan yang terlalu agung ini selepas 11 tahun kami bersabar. Inilah juga menjadi sebab utama kenapa saya memilih untuk berehat kerana kandungan dan bayi ini menjadi keutamaan saya,” jelasnya.

Siti meminta beberapa pihak terkait kontrak kerja bersamanya bisa memaklumi kondisinya saat ini.

“2. Tujuan saya membuat pengumuman dan penjelasan ini juga adalah supaya pihak yang berurusan dengan pengurusan saya, snp memahami keadaan saya yang tidak dapat memenuhi sebarang undangan sejak beberapa bulan lalu dan juga untuk suatu tempoh pada masa depan. Suka untuk saya kongsi rasa syukur dan gembira kerana saya masih diberi menerima undangan untuk mengadakan konsert, persembahan, kemunculan di televisyen dan radio serta menjadi jurucakap kepada pelbagai produk. Sayang sekali, kebanyakannya tidak dapat saya penuhi. Bagaimanapun, saya juga harus melunaskan beberapa tugasan juga selepas ini yang bersesuaian dengan keadaan saya,” ucap Siti.

“3. Semoga dengan penjelasan saya ini, segala tanda tanya dan desas desus selama ini, telah terjawab kerana saya memutuskan untuk berehat disebabkan oleh kehamilan sulung ini,” tambahnya.

Postingan tersebut langsung dibanjiri komentar para penggemarnya. Tentunya, para penggemar juga sangat bahagia mendengar kabar tersebut dari sang artis. Seperti yang diungkapkan oleh akun @syaftarianaasmara, “Alhamdulilah semoga sehat selalu sampai persalinan amin yra, saya ikut senang ..”

“Alhamdulillah syukur ! Semoga di permudahkan urusan hingga akhir !!” komentar akun @narimahfiona.

“Alhamdulillah wa syukurillah. Tahniah dato ct. Semoga Allah pelihara kandungan dato ct dan semoga semuanya selamat aamiin ya rabbal alaamiin. Such a good news (emoji) tumpang gembira,” tulis akun @hfzhfkhrddn_.

“Alhamdulillah. Tahniah. Semoga selamat dan dipermudahkan segalanya. Jaga diri baik2 dato,” ujar akun @irma_hakimi.

Kemudian akun @irahafidzah88, “Alhamdulillah….. Selamat ya kak @ctdk semoga sehat selalu ibu dan baby nya.aamiin ya rabbal alamin……”

“Alhamdulillah Dato @ctdk & Dato K. Thanks for being happiest woman in your life. Seen you happy make me happy too. You never failed me as your fans. Wlaupun menghilang dri dunia hiburan utk seketika, saya sntiasa mendoakan yg terbaik utk kak iti. Love you to the moon and back.. #5monthstogo #ctdkjuniorisotw,” ujar akun @dayah_c0mey90.

“Alhamdulillah with amazing news!have a beautiful moments n may Allah ease everything in your life (emoji hati),” komentar akun @anisha_safai.

“Alhamdulillah, tahniah @ctdk, moga dato & kandungan sihat dan dipermudahkan segala urusan sepanjang kehamilan,” tulis akun @ritzmaya. (dbs)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*